’s Lands grootste kruidenier gaat (nog veel beter) op de suiker letten. Het bedrijf wil maar liefst één miljard suikerklontjes uit producten halen. AH had de hoeveelheid suiker al gereduceerd maar gaat er nu nog een schepje bovenop doen.
Daarmee is het excuus van veel supers onderuit gehaald dat er met suiker niet geminderd kan worden omdat de klant de producten anders in de schappen zou laten. AH geldt als marktleider. Daarom ligt het in de lijn der verwachting dat andere concerns nu ook omgaan.
AH gaat ook meer inzicht geven in suiker door een nieuw etiket en een suikerwijzer in de winkel in te voeren. Het betreft informatie over zo’n 11.000 huismerkproducten. Consumenten kunnen op de nieuwe etiketten bijvoorbeeld zien hoeveel toegevoegd suiker in het product zit. Vanaf vandaag liggen de eerste producten met nieuwe etiketten in de schappen.
Albert Heijn trekt samen op met het Diabetes Fonds dat vandaag het startsein geeft voor de beweging: Het Nieuwe Zoet. Hanneke Dessing, directeur van het Diabetes Fonds: “Nederlanders krijgen teveel suiker binnen. Dat moet veranderen om de explosieve groei van het aantal mensen met overgewicht en ziektes als diabetes type 2 te stoppen.”
Beeld: zoetrecepten.nl
MMV maakt wekelijks een selectie uit het nieuws over voeding en leefstijl in relatie tot kanker en andere medische condities.
Inschrijven nieuwsbrief